2013/04/29

Első nap

Hogy minek az első napja? Egy kihívásnak, amit a Házi természetgyógyász oldalán találtam.

Ha valakit érdekel, akkor ezt is olvassa el. További jó tanácsok az oldalról:

Néhány kiegészítés azoknak, akik részt vesznek a 30 napos kihívásban!

Akinek problémája van a térdízületével, vagy bármiféle kopása, porcleválása van, esetleg térdszalag sérülése van, azoknak nem javasolt a guggolás!!!
2 nap pihenőt javasolnék a teljesen kezdőknél. A négyfejű combizom az egyik legnagyobb izmunk, így annak regenerálódásához, pihentetésére több idő szükséges, mint más izomcsoportnál. Lábedzést általában egymást követő napokon nem végeztetünk kezdőkkel. Lehetséges, hogy a 2. napi 55 db. guggolás az eddigi mozgásszegény életmód mellett még menni fog, de harmadik napra már eléggé fáradtak lesznek a combizmok ahhoz, hogy a mozgást megfelelően, szabályosan végezzük, a túlerőltetés pedig sérülésveszélyt hordoz magában.

Ezért nagyon fontos pl. a bemelegítés és a nyújtás.
Bemelegítés 2-5 percben: szökdelések, rugózások, sasszék, helyben futás.

Nyújtás, levezetés 5-10 percben (inkább az utóbbi): Ne erőltessük: legyen kellemes és elviselhető. Semmi hirtelen mozdulat. Csak annyira fájhat, amennyit még el tudunk viselni. Támaszkodjunk meg falnál, széktámlán egyik kézzel, másik kezünkkel pedig fogjuk meg a bokánkat és húzzuk fel a popsink felé. Fontos, hogy nem homorít a törzsünk, hanem egyenes. A medence és a csípő is az. Két comb egymás mellett, nem leng ki a felhúzott térd sem előre, sem hátra, szorosan a másik mellett tartjuk. A nyújtani kívánt combunk 90 fokos szöget zárjon be a talajjal. Ezt a pozíciót tartsuk ki 30 mp-ig, majd ismételjük meg a másik lábbal is, aztán még 4-szer 5-ször váltsuk a lábat.


A guggolás megkezdése előtt egy kicsit szökdécseltem, helyben futottam, köröztem a lábfejemmel. Mozgásszegény életemnek "köszönhetően" már a 10. guggolásnál éreztem, hogy hajjaj, nem lesz annyira egyszerű ez az 50, és a felénél tartottam is egy kicsike szünetet, de aztán végigvittem. :D Éreztem is a végén az izmaimat, és a szívemet, ahogy igyekszik lépést tartani velem. Büszke vagyok magamra, hogy nekikezdtem, és végig is csináltam az első napot. :D Mivel kezdő vagyok, ezért két pihenő napot fogok tartani.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése